Sunday, July 13, 2014

教育

各位同學,我相信大家今日都非常開心,因為小學畢業咧。不過,好快開心就會過去。幾日之後,升中派位就會放榜,再過幾個星期,大家就會由一間學校裡面最威、最高班嘅學生,變成全校最細個、最低班、最容易俾人蝦嗰哋。而同樣嘅情況,喺將來仲會不停出現。中學畢業升入大學係咁。有冇讀大學都好,出嚟做嘢你又再發現,全間公司、全個機構,最低級、最細個嗰個就係你。好快你就會唔記得小學時發生咗乜嘢事。可能直到好多好多年之後,你先至好似我咁,開始記得翻哋。

舉一個我自己嘅例子。由於職務嘅關係,我經常都有機會到世界各地唔同嘅地方,尤其係唔同嘅機場。不過我嘅問題係我認路非常之差,經常都會喺機場盪失路,成日我都擔心會趕唔切班機、去唔到要去嘅地方、返唔到屋企。不過,通常我嘅擔心都會好快過去,因為機場一般都有好多路牌,我望吓望吓,都會搵到我要去嘅地方。喺呢個時候,我就會好懷念我嘅小學同中學,好慶幸我有機會接受教育,能夠睇得明哋路牌同指示。學校冇話俾我聽每個城市嘅街道、每個機場嘅結構,佢冇話俾我聽應該去邊度,或者應該點樣去,但係佢教識我辨別方向、點樣睇路牌,等我可以搵到我要搵嘅路,去到我想去嘅地方。呢個,就係教育嘅真義。然後,你就會好似我咁,滿懷感激,好多年之後,返嚟呢度,同各位老師講:多謝大家。

No comments: